Kutyás játékötletek

Folyamatosan bővülő szubjektív válogatás, amely a legjobb ötleteket, valamint a gyerekek körében legnépszerűbb játékokat tartalmazza, kiegészítve a személyes kedvenceimmel.

1. Mancsok a padon
A padra ragasztott kutyamancsok nagyon jó szolgálatot tesznek. A kutyás foglakozások elején mindenkinek egy mancsra kell leülni, ahhoz, hogy a kutya üdvözölhesse őt, és a játékok között is mindenkinek egy mancshoz kell visszaszaladni, hogy meghallgassa a következő feladatra vonatkozó információt.



2. Versenyfutás a kutyával
A gyerekek és a kutya felsorakoznak a terem egyik végében, én pedig a másik oldalról hívom a kutyát és a gyerekeket, az nyer aki a legelőször odaér. A versenyt különböző jármódokban is kipróbálhatjuk:
- futásban
- hátrafelé futásban,
- pókjárásban,
- nyusziugrásban...etc.

3. Labdajáték a kutyával

A gyerekek szétszóródnak a tornaterem két végében és egymásnak gurítják a labdát. A kutya a terem közepén áll. A kutya feladata, hogy elkapja a guruló labdát, a gyerekeké pedig az, hogy olyan ügyesen gurítsák, vagy kapják el, hogy megszerezzék a kutya elől.

4. Szó-ta-go-lós karikajáték

A földön karikákat helyezünk el a képen látottaknak megfelelően. A karikák egyik oldalán állnak a gyerekek, a másik végén a kutya. Minden gyerekhez egy sor karika tartozik. A gyerekeknek el kell jutniuk a kutyához a karikákon keresztül. Csak a karikába léphetnek, és csak annyit léphetnek, ahány szótagból áll az általuk kimondott szó. A karikasor végén már nagyon oda kell figyelni arra, hogy ki hány szótagos szót mond, mert csak pontos szótagszámmal lehet célba érni a kutyához.



5. Inci-finci játék
A gyerekek két csapatot alkotnak, a kutya köztük a földön fekszik. Az egyik csapat neve Inci, a másik csapat neve Finci. Amikor a pedagógus azt, mondja, hogy Inci akkor az Inci csapat simogatja meg a kutyát, ha azt, hogy Finci akkor a Finci csapat. Aki téveszt leül és kiesik. Az a csapat nyer akinek több játékosa marad állva. (Ezt a játékot az ovisok egyszerűen imádják.)

6. Aranyszőrű bárány
Ehhez nélkülözhetetlen egy pedagógus aki tud furulyázni. A játékban a kutya a bárány, a pedagógus pedig a juhász, aki gyönyörű hangokat csalt elő a furulyából. A gyerekek a teremben szaladgálnak, ha meghallják a furulyaszót az aranyszőrű kutyához szaladnak és hozzátapadtak. Amint a zene elhallgat a gyerekek tovább szaladgálnak.


7. Kutyás álarc hajtogatása
Ebben a játékban a kutya nem vesz részt, ennek ellenére nagyszerű móka. Az elkészült álarcot a gyerekek kiszínezhetik - lehet belőle vizsla, dalmata, beagle álarc. A szemet ki lehet vágni, a fülek mögött pedig el lehet rejteni egy gumizsinórt, aminek segítségével az álarc rögzíthető a gyerekek fején. A papír mérete: 420mmx420mm



8. Terpeszfogó
Kiválasztunk egy fogót, aki kergeti a többi gyereket. Akit a fogó elkap terpeszben megáll. Az a terpeszben álló gyerek, akinek a lába alatt a kutya átbújik kiszabadul, és szaladhat tovább. Az a legügyesebb fogó aki gyorsabban el tudja kapni a gyerekeket, mint amilyen gyorsan a kutya kiszabadítja őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése