A rózsaszín csajos szett
A hétköznapitól különböző nyakörvet, illetve pórázt használni a terápiás foglalkozásokon egyébként jó ötlet. Amikor Lidin kicserélem a hagyományos nyakörvet a rózsaszínre, akkor már ő is tudja, hogy hamarosan találkozik a gyerekekkel.
Az első foglalkozásunk az üdvözléssel kezdődött. A gyerekek sorban ültek a padon, Lidi mindegyikőjükhöz odament, köszöntek neki, ő pedig pacsikat osztogatott. Ilyenkor segítség a kutyának, ha a gyerekek nem ülnek túl szorosan egymás mellett. Jobb ha van közöttük akkora távolság, ami a kutyát arra készeti, hogy arrébb üljön eggyel, ne pedig csak a nyakát nyújtsa hosszabbra, hogy elérjen a következő gyerekhez.
A következő feladat során tovább ismerkedtek a gyerekek Lidivel. A kutya lefeküdt a földre ők pedig körbeülték. Megbeszélték a testrészeket, a bátrabbak meg is érintették őket, megbeszélték, hogy hol milyen tapintású a szőre.
A foglakozást vezető pedagógus már előre felkészítette a gyerekeket Lidi érkezésére, így minden gyerek tudta a nevét, és most figyeljen mindenki - mert a fajtáját is. Pedig ez nagyon ritka! Amikor Lidivel és Odinnal (a másik kutyánkkal, aki rövidszőrű magyar vizsla) együtt sétálunk a legtöbben úgy gondolják, hogy egy magyar vizsla és egy német vizsla van a társaságomban. Meglepő, de sokak számára újdonság, hogy Frakknak van egy drótszőrű változata is. Tehát ezúton is kérem a szülőket, akiknek az 5-6 éves korú gyereke azt meséli otthon, hogy náluk az oviban volt egy drótszőrű magyar vizsla - akkor, azt higgyék el neki!
A folytatásban Lidi kijött a kör közepéről és gyerekek háta mögé került. A feladata az volt, hogy a mancsával, vagy az orrával megérintse a gyerekeket valahol, nekik pedig meg kellett nevezni azt a testrészüket, ahol az érintést érezték. Ezt a feladatot a "pacsi" vezényszóval oldottuk meg, amelynek következtében a legtöbb esetben a kutyaláb a gyerekek vállán landolt. Lidiről tudni kell, hogy a "pacsi" vezényszóra akkor is mancsot ad, ha ehhez nem társul egy nyitott tenyér látványa. Ez azért jó, mert olyan gyereknek is tud pacsit adni, aki nem tudja teljesen kinyitni a tenyerét, vagy nem tudja határozottan Lidi elé nyújtani a kezét. (Illetve azért is jó, mert ezt a feladatot ezáltal tudtuk abszolválni.)
Az üldögélős feladatok után futkározós, nagymozgásos játékok következtek, amelyekben kutya és gyerek egyaránt aktívan részt vett. Lidi megvillanthatta, hogy milyen szépen tud pórázon sétálni a gyerekekkel, valamint vezényszóra ülni és feküdni. A tempósabb játékok közé még beékelődött a "Rajzoljuk körbe Lidit!" feladat, amelynek eredményeképpen ezúttal is remekbe szabott terápiás kutyatapéták készültek.
Terápiás kutyatapéta
Én a magam részéről kedvelem, ha a nyugisabb és a dinamikusabb feladatok váltják egymást. Az a tapasztalatom, hogy ha sok egymás után a kutya részéről passzivitást igénylő feladat, akkor Lidi takarékra teszi magát, és könnyedén sleep üzemmódba merül. Ez néha mondjuk jól jön - például amikor a csomagolópapíron oldalt fekve körbe rajzolják őt.
A foglalkozás lezárásaként újra Lidi köré gyűltek a gyerekek, mindenki elbúcsúzott tőle és viszont. A gyerekek elmentek kezet mosni, mi pedig vártuk a nagyobbik csoportunkat. Velük hasonló volt a program mint a kicsikkel, csak néhány játékot életkorukra upgradelve játszottunk.
(A bejegyzésben szereplő képek nem a Bóbita oviban készültek.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése